Δημοφιλείς αναρτήσεις

Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2022

Ο ΤΑΦΟΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ - ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΕΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ

 Ο ΤΑΦΟΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ - ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΕΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ

 
«Στην περιοχή του Κεραμικού της Αθήνας, βρέθηκα σήμερα. Στο αρχαίο νεκροταφείο της Αθήνας, όπου τα μεγαλύτερα και καλύτερα κρυμμένα μυστικά, της αρχαιότητας. Με σκοπό να καταγράψω στοιχεία γύρω από τον μεγαλύτερο αρχαιολογικό θησαυρό της Κλασσικής Αρχαιότητας. Το «Δισκοπότηρο» της Αρχαιολογίας του 5ου Αιώνα προ Χριστού. Το καλά φυλαγμένο μυστικό του Τάφου του Περικλή, του ηγέτη της Αθηναϊκής Δημοκρατίας του «Χρυσού Αιώνα». Ότι δηλαδή είναι, για το Βασίλειο των Μακεδόνων: ο Τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου».
 
Θεόδωρος Γκούμας.
 

 
O Tάφος του Περικλή όμως, σε αντίθεση με αυτόν του Μεγάλου Στρατηλάτη, γνωρίζουμε επακριβώς που βρίσκεται. Είναι σε γνώση των αρχαιολόγων και της επιστημονικής κοινότητας το ακριβές σημείο, όπου τα οστά ή η τέφρα του υπέρλαμπρου άνδρα της Αθήνας. Μαζί με κτερίσματα, ταφικά αγγεία και όστρακα, μέσα σε σαρκοφάγο ανάλογη του Μεγάλου Νεκρού, ξέρουμε που βρίσκονται θαμμένα. Η «Αμφίπολη της Αθήνας» είναι χαρτογραφημένη από την εποχή του περιηγητή Παυσανία μέχρι την εποχή του βασιλιά Γεωργίου Α΄ Όπου η θέση αυτή επιλέχθηκε για την υποδοχή και την παράδοση των κλειδιών της πόλης στο νεαρό βασιλιά κατά την άφιξή του στην Ελλάδα στις 30 Οκτωβρίου 1863, λόγω της σπουδαιότητάς της που απορρέει από τους Τάφους των Επιφανών Ανδρών που έχουν ταφεί εδώ. Και δεν έχει άλλο όνομα παρά «Νεκροταφείο της Αγίας Τριάδας». Στην Κοιλάδα των Τάφων, του Κεραμικού. Γνωστό στην αρχαιότητα ως: ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΗΜΑ
 
Πριν ξεδιπλώσω την έρευνα και αποκαλύψω με όνομα και αριθμό τον Τάφο του Περικλή, θα ήθελα να κάνω ένα σχόλιο, σχετικά με την ατολμία, σκοπιμότητα ή και συγκάλυψη του θέματος. Πράγμα που εκτός από προφανές είναι και διαλαλούμενο, τόσο από την τοπική κοινωνία του Κεραμικού – Μεταξουργείου, που μέσω τοπικών οργανώσεων από επαγγελματίες και κατοίκους ζητείται να ανασκαφεί και αναδειχθεί. Όσο και από τον Ανώτατο Πολιτειακό Άρχοντα, τον τότε ΠΔ Κάρολο Παπούλια, που το 2010 σε επίσκεψη του, στην περιοχή ενημερώθηκε και υποσχέθηκε την συνδρομή του για την ανάδειξη της πολιτισμικής μας κληρονομιάς. Χωρίς μέχρι σήμερα να μην έχει γίνει σχεδόν τίποτα, από τη Γ’ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων.
 
Και γεννάται εύλογα το ερώτημα: Ποιος δεν θέλει την αποκάλυψη του Τάφου του Περικλή; Ποιος δεν επιθυμεί την σύνδεση του σύγχρονου Έλληνα, με τους Αρχαίους του προγόνους; Ποιος εμποδίζει, κωλυσιεργεί, υπεκφεύγει να φέρει στο φως, το σπουδαιότατο εύρημα που θα τονώσει το ηθικό των Ελλήνων; Ποιος μας πολεμάει, ως έθνος παρότι κατοικούμε εδώ σε αυτό το πέτρινο ακρωτήρι – όπως λέει ο ποιητής, αδιάλειπτα πάνω από 3.000 χρόνια και ομιλούμε ακόμη, την ίδια αρχαία γλώσσα με τον Περικλή; Γιατί το οικιστικό σύνολο που καταπλακώνει τον Τάφο του Περικλή καθώς και τους παρακείμενους, όπως του Κίμωνος, του Θρασυβούλου, του Κλεισθένους, του Αρμοδίου, του Αριστογείτονος κ.ά. δεν απομακρύνεται εν μια νυκτί και με φαστ τρακ διαδικασίες;
 
Σύμφωνα με τα υπάρχοντα ιστορικά στοιχεία, το ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΗΜΑ αποτελεί το δημόσιο νεκροταφείο, το νεκροταφείο δηλαδή δημόσιων, επιφανών ανδρών του 5ου προ Χριστού αιώνα και χωροθετείται στα αριστερά και δεξιά μιας λεωφόρου πλάτους 40 μ. και μήκους 1.100 μ. που ξεκινούσε από το Δίπυλο, τη σημαντικότερη είσοδο της Αρχαίας Αθήνας, και κατέληγε στην Ακαδημία του Πλάτωνα.
 
Στην Αθήνα σήμερα, το Δημόσιο Σήμα χωροθετείται κάτω και μεταξύ των οδών Πλαταιών και Σαλαμίνος στον Κεραμεικό που ξεκινούν από τον ομώνυμο αρχαιολογικό χώρο της περιοχής και καταλήγουν στις γραμμές του τρένου, ενώ συνεχίζοντας προς την Ακαδημία Πλάτωνος τοποθετείται κάτω από την οδό Μοναστηρίου. Με τον Τάφο του Περικλή να βρίσκεται σε βάθος μέχρι και εννέα μέτρα, στα θεμέλια της Εκκλησίας της Αγίας Τριάδος, πάνω στην οδό Πειραιώς, στο 87 Β΄ και απέναντι από την οδό Σαλαμίνος.
 
Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός οτι μανιωδώς οι Χριστιανοί, έχτισαν πάνω από κάθε μνημείο και ιερό που αναφερόταν στην Εθνική θρησκεία των Ελλήνων, κάποιον Χριστιανικό Ναό. Όπως έγινε στον Τάφο του Περικλή. Ούτε αποτελεί έκπληξη πως η Εκκλησία της Αγίας Τριάδας, αυτή η καταθλιπτική χονδροειδέστατη εκκλησιά, που εγκαινιάστηκε το 1955 συγχέεται με σχέδια του Αρχιτέκτονα Ερνέστου Τσίλερ για μια άλλη ομώνυμη Εκκλησία Αγίας Τριάδος, στην περιοχή. Παρότι λίγο πιο εκεί, βρίσκονται αυτά τα ίδια σχέδια του Τσίλερ εφαρμοσμένα σε Ναό που φέρει την ονομασία: Άγιος Γεώργιος Τροπαιοφόρος. H έκπληξη είναι άλλη και δεν αφορά την φρενίτιδα παλαιών και νέων Εκκλησιών. Βυζαντινών και μεσαιωνικών που γκρεμίστηκαν, νεώτερων και σπουδαίων που κατασκευάστηκαν, στον τόπο αυτό.
 
Η έκπληξη έρχεται ξαφνικά και ακαριαία, όταν ο επισκέπτης της ιστορίας αποφασίσει να περπατήσει πάνω στα Ιερά αυτά χώματα. Να περιηγηθεί, όπως εγώ σήμερα και να καταγράψει στοιχεία για τον Τάφο του Περικλή. Γιατί ο μέσος και ανυποψίαστος Έλληνας θα διαπιστώσει πως την δόξα των Επιφανών Ανδρών του ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΗΜΑΤΟΣ, στον Κεραμικό την έχουν προ πολλού κλέψει. Πάνω από τον Περικλή και όλους τους σπουδαίους πολιτικούς, στρατηγούς, ρήτορες, πολεμιστές (πλην των Μαραθωνομάχων που βρίσκονται στον Τύμβο του Μαραθώνα), κάθονται δύο πολιτικοί νεοέλληνες. Που κατοικούν νοητά, στην επιφάνεια, σε μικρά νεοκλασικά παλάτια, ενώ οι ένδοξοι αρχαίοι παραμένουν θαμμένοι μέσα στις λάσπες και τα αργιλώδη ιζήματα, που διαμόρφωσε ανά τους αιώνες ο Ηριδανός, στην κοιλάδα του Κεραμικού.
 
Πρόκεται για τα κτίρια, ανατολικά και νότια της Αγίας Τριάδας, όπου ο Τάφος του Περικλή. Εκεί που στεγάζονται τα Ιδρύματα:
▪️Πνευματικό Ίδρυμα Γεωργίου Παπανδρέου Στη συμβολή των οδών: Σαλαμίνος και Πειραιώς.
▪️Ίδρυμα Κωνσταντίνος Κ. Μητσοτάκης Γωνία: Σαλαμίνος και Ψαρομιλήγκου.
 
Nα συνομιλούν με την ιστορία και τα δύο, ως πνευματικού φορείς των φυσικών προσώπων, που εμπεριέχουν. Ανταγωνιστές και αντίπαλοι στη ζωή και τον θάνατο. Και διεκδικητές για την υστεροφημία τους, της μοναδικότητας του χώρου του Κεραμικού που ως «Δίπυλον» προσφέρει και μια άλλη μεταφυσική πύλη, προς την αιωνιότητα. Αδιαφορώντας για τον Μεγάλο Νεκρό που παραμένει από κάτω τους, αφού αυτοί και μόνον αυτοί θα τιμώνται από τους Έλληνες, ως Μεγάλοι. Παρόντες σκοπίμως εδώ, μέσα από τα τεκμήρια των έργων τους, στο ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΗΜΑ
 
 

























 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου